Winnö IF 2014

Winnö IF 2014

tisdag 24 september 2013

Effektiva Winnö

 Det blev revansch mot Skeppet som vi hade hoppats på.
Hela 5-0 i halvtid efter en ruggig effektivitet framför mål, dock ett mål i röven i andra så resultatet blev till slut säkra 5-1.

Joel borta p.g.a sjukdom och ingen annan som ville stå, därför fick jag ställa mig för andra gången i år.
Turligt nog hade jag knappt några skott på mig så det var ingen större fara.
Skepparslövs målis var också en utespelare och han fick det lite tuffare.
Ett-noll i stort sett direkt genom David och sen rullade det på hela halvleken, vi gjorde mål nästan på allt och var för en gångs skull lite kyliga i avsluten.
Deras målvakt hade det inte lätt men jag hade antagligen släppt in lika mycket om det inte vore för vårt duktiga försvar.

Andra halvlek bevakar vi mest ledningen, tempot går ner då vi inte behöver anfalla mer.
Spelet är ganska jämt dock uteblir även nu några riktigt farliga lägen för Skeppet.
Vi skapar inte mycket heller så andra blir mest en transportsträcka.
Reduceringen kommer på hörna med tio minuter kvar men då är det försent för bortalaget.

Mycket bra genomförd match av alla, målskyttarna blev Ola två, Fredde Frank, Jonathan och David vars ett.
Vi har fortfarande en liten chans på kval uppåt men då måste vi vinna resten samtidigt som Kiaby eller Everöd tappar poäng.
Teoretiskt finns den men den är tyvärr liten.

Plusen av mig denna gång då Kaga jobbade:

+++ Ola Carlsson

++ Matte Åkesson

+ Håkan Andersson

David kunde kanske med fått ett om han inte skjutit mig på pungen under uppvärmningen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar