Winnö IF 2014

Winnö IF 2014

onsdag 10 april 2013

Serietips

 Eftersom många redan gjort det tänkte jag med försöka mig på de.
Aldrig lätt att tippa en serie, det är mycket som brukar hända under året med överraskningar både uppåt och neråt i tabellen.
Jag tror dock att denna serien, div.6 NÖ, kommer delas in i tre grupper med fyra lag i varje.
Alltså en topp, mellan och bottengrupp med då fyra lag i varje där det kommer synas en ganska tydlig poängskillnad mellan de tre grupperna.

Vi börjar i botten:

Sist tror jag Viby blir, dom har tappat mycket och lär få ett tufft år.
Fattar egentligen inte hur ett lag som kvalade uppåt i fjor kan tappa ett helt lag, obegripligt.
Näst sist, Åhus, många duktiga gamla lirare men som många andra redan sagt tvivlar jag på orken och farten.
Plats tio tar Skepparslöv, kvalade upp som fyra i div 7 om jag minns rätt och jag är osäker på om dom verkligen är så mycket bättre än senast de va uppe.
Nionde plats och utan att behöva kvala sig kvar blir Kamp.
Är med resultaten i träningsmatcherna, ett sämre lag i år.
Jag känner dock att jag kan ha helt fel här men jag tippar dom nia ändå.

Mellangruppen ser ut som följer:

Åttonde plats, Degeberga.
Vet väldigt lite om dom och går enbart efter förra årets placering och resultaten i träningsmatcherna.
Sjua tror jag vi blir. Vi slutade nia ifjor och har nästan exakt samma lag i år. Vi hade många hedersamma förluster då som förhoppningsvis kan bli vinster nu.
Gillar inte att tippa oss egentligen men jag måste sätta oss någonstans och sjua känns ganska rimligt
Österslöv kniper sjätte plats.
Överraskade mig förra året, trodde helt ärligt dom skulle åka direkt ur, men dom gjorde en mycket bra säsong. Vi blev bl.a. rejält utspelade på deras hemmaplan.
Venestad blir femma.
Med alla nyförvärv så borde dom bli farliga.
Verkar ha haft lite problem på försäsongen men så har det varit förr och sen har dom varit vassa i serien.

Sist men inte minst toppgruppen:

På fjärdeplats hamnar Everöd.
Vet inte mycket om Everöd heller, vad dom har för spelare eller något, dock imponerar deras försäsong och många andra varnar för dom.
Edenryd blir trea.
Kom från sjuan och ska ha en riktig målspruta i laget.
Mycket bra i träningsmatcherna och med en en vass målskytt kommer man långt i sexan.
Ska vara andra duktiga nyförvärv där också.
Andraplatsen tar Kiaby och kvalar upp i femman.
Vi mötte dom i en träningssmatch för några veckor sen och jag blev imponerad. Dom va bra redan förra året och tar steget upp i år.
Till sist har vi bara Önnestad kvar.
Önnestad är det mest ambivalenta laget i Nordöstra Skåne.
Kan inte bestämma sig om dom ska va i sexan eller femman.
Nä men allvarligt talat, Önnestad är för bra för sexan men verkar inte få det att stämma i femman. Blir ytterligare ett mellanår för dom i sexan som kröns med serieseger.

Det var mitt tips, återstår att se hur väl det stämmer.

Sluttabell:

Önnestad
Kiaby
Edenryd
Everöd
Venestad
Österslöv
Winnö
Degeberga
Kamp
Skepparslöv
Åhus
Viby






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar