Winnö IF 2014

Winnö IF 2014

fredag 9 mars 2012

Förlorarfredag

Detta var en fredag man helst vill glömma snabbt. Vi spelade vår tredje match, mötte Wittskövle och vi förlorade med 7-0.
Inga siffror man är stolt över precis men var vi verkligen så dåliga? Jag tycker inte de, matchen var ganska jämn spelmässigt.
Wittskövle är bra, inget snack om de, deras två anfallare Andy Stjernqvist och Stefan Hjelm är riktigt bra. Resten av laget är inte så pjåkiga dom heller. ( förutom Macke Dahlbom, han är rätt kass och en Judas )
Vi får också en första halvlek där deras tre första mål är missar av vår målvakt. Jag lovade att inte hänga ut honom, så vi kan kalla honom Johan bara.
Ettan passar han själv fram till, tvåan missar han grovt och trean slår han in i mål.
Det är inte lätt att vara målvakt, det vet jag av egen erfarenhet. Gör man missar så får det ofta stora konsekvenser. Vi utespelare gör precis lika mycket misstag, om inte fler, men när en målvakt gör det så blir det ofta mål i nacken tyvärr.
Johan är en bra kille och han kommer igen det vet jag.
Det blev en ganska tuff uppförsbacke för oss men vi kämpade på bra ändå, tycker jag. Wittskövle har inte fler chanser än oss, däremot gör dom mål på nästan varje medans vi missar alla.
Det är inte orättvist att vi förlorar det är bara tråkigt att siffrorna blir så stora. Vi borde gjort några mål och dom skulle väl haft några färre, om det skulle spegla hur matchen var.
Annars var det en schysst match med en utmärkt domare i Krister Lindgren. Jag tror aldrig han gjort en dålig match när vi haft honom och jag önskar att fler domare var så bra som han är.
Jag avslutar med att tacka Wittskövle för matchen och önskar dom lycka till i serien.
De tre bästa idag:
+++ Thomas Persson, styrde spelet kanonbra på mitten och slog många fina djupledsbollar.
++ Robin Bjälkenborn, nyförvärv som gör en stabil insats i mittförsvaret.
+ Rado Stanic, gör sin första match för året och gör det väl godkänt.
Vittsjö i DM nästa gång, söndagen den 18 mars kl 11.00 i Bjärnum. Bättre resultat då förhoppningsvis.

6 kommentarer:

  1. Bra analys ! Helt sjukt när ser på hur första halvlek var att det står 0-4 och det är en jämn match , där vi tom har någon målchans mer....

    SvaraRadera
  2. Ja siffrorna var lite väl stora.

    SvaraRadera
  3. Tack för du inte hängde ut mig i bloggen ; ). /anonyma målvakter

    SvaraRadera
  4. De e lugnt Svensson. Skulle jag aldrig få för mig.

    SvaraRadera
  5. Bra jobb! Försök och håll bloggen igång under säsongen. Blir mer drag i serien då.

    Håller helt med angående Krister Lindgren. Det blir aldrig tjafs när han dömer. Han har glimten i ögat dessutom.

    SvaraRadera
  6. Tack, ja jag ska se till att göra de. Tycker också det är roligt när det skrivs lite om gärdsgårdsserierna. Så lägg inte av du heller din blogg e den bästa av alla smålagsbloggar.
    Krister Lindgren är den bäste domaren överlägset.

    SvaraRadera