Winnö IF 2014

Winnö IF 2014

lördag 24 mars 2012

Bra match, sämre resultat.

Årets tredje förlust inkasserades idag, motståndarna var Önneköp och matchen slutade 0-2.
Det känns tråkigt att skriva att vi gjorde en bra match men förlorade ändå, men så var det återigen.
Vi kände innan att det skulle bli en tuffare match än senast.
Önneköp har varit riktigt bra de senaste åren och verkade vara så i år med. Dom var bra, riktigt bra men vi var ännu bättre.
Hur kunde vi då förlora?
För att fotboll går ut på att göra mål och det lyckades vi inte med idag. Vi har haft svårt för det i alla träningsmatcherna hittills trots att vi spelar fin fotboll.
Vi för hela matchen och dom får förlita sig på kontringar.
Vår första halvlek är den bästa vi har gjort i år.
Önneköp har bara två chanser och målet dom får är ett självmål av Fredde Frank. Kul för honom att han får göra sitt första för året, nästa blir förhoppningsvis i rätt bur.
Målet är en hörna som studsar på Freddes rygg och in i mål.
Oturligt med tanke på vårat fina spel.
I andra halvlek spelar vi också bra, kanske lite sämre än första men vi skapar fler farliga lägen.
Både ribban och stolpen träffas och friläge missas.
Vi flyttar upp mer och mer för att få in bollen och då får vi själva ett i röven tyvärr.
Det slås en djupledsboll, jag hinner inte med och deras anfallare kan placera in den bredvid vår målvakt.
Vår målvakt förresten. Det är samma målvakt som gjorde tre tavlor mot Wittskövle. Idag var han felfri men eftersom jag höll honom anonym senast så får han vara det idag med.
En annan grej jag måste nämna är domaren. Han var nog den äldsta jag någonsin haft. Såg ut att vara allt mellan 65 och 75 år och hade några riktigt sköna grejer för sig.
Gnälldes det på honom så gnällde han tillbaka, fast tio gånger värre. Han sa till en i deras lag att han inte ens visste hur lång en meter var så han kunde likabra va tyst bl.a.
Efter endel fula närkamper så ropade han: "Bra grabbar", istället för att blåsa frispark.
Han var riktigt skön, kanske inte så bra men skön.
Vi tackar Önneköp, som är ett mycket bra och trevligt lag, för matchen och önskar lycka till i fortsättningen.
Om man ska dela ut plusen så måste jag först säga att alla var jättebra idag. Dom jag ger plusen till är dom som överraskade mest på mig, och dom är:
+++ Macke Frank, jag har spelat ganska länge ihop med honom men så bra som idag har jag aldrig sett honom spela.
++ Kim Carlsson, har inte spelat så mycket i år men gör en kanonmatch.
+ Anton Rosengren, fick spela anfallare idag och det är nog där han är som bäst.
Nästa match blir mot Degeberga på söndag den 1 april kl. 14.00 i Degeberga, på gräs.
Jag är inte med då så jag ska försöka fixa någon annan som kan skriva om matchen.

3 kommentarer:

  1. Intervju med Håkan på IFK Knislinges laget-hemsida

    SvaraRadera
  2. Jo nu hitta jag ni har ju mer än en hemsida tydligen.

    SvaraRadera