Winnö IF 2014

Winnö IF 2014

måndag 12 augusti 2013

Heta känslor

 Hemmamatch igen, denna gång mot Venestad.
Förlust med 2-1 i våras efter en av de sämsta domarinsatser jag någonsin varit med om. Riktigt bitter förlust.
Två lag som saknade en del spelare men det gör nog de flesta lag till och från under hösten. Skador, avstängningar och annat gör att det oftast ser likadant ur varje höst.

Första halvlek och vi startar segt och tveksamt medans Venestad ligger på. Inga större farligheter skapas av något av lagen, Venestad har lite skott utifrån som oftast seglar högt över.
I mitten på första börjar vi komma igång så smått, vi får mer kontroll i spelet och matchen jämnar ut sig.
Ola tar sig in i motståndarnas straffområde och blir nersparkad, straff till Winnö.
Ett rejält hjärnsläpp av deras back som tappar humöret när han tycker Ola gruffat i duellen innan.
Han hade säkert rätt för Ola är inte guds bästa barn precis. :)
Thomas tar straffen men deras målvakt läser den och gör en mycket fin räddning, han greppade bollen t.o.m. och det sker inte så ofta på en straff.
Händer inte så mycket mer innan halvtid vad jag kan minnas.

I andra halvlek fortsätter spelet vara jämnt, det känns som Venestad har mer boll men att vi skapar bäst lägen.
Med 20-25 minuter kvar uppstår en situation i vårt straffområde som det snackades mycket om efter matchen.
Jag uppfattar inte riktigt allt men av det jag såg så går en Venestadspelare in med dobbarna i knähöjd på Jonathan. Jag tror inte han gör det med vilje och han sa själv efteråt att han fick en knuff men det såg rätt illa ut.
Jonathan blir ganska arg, för att uttrycka det milt och ger igen rätt så fult och det uppstår bråk mellan de bägge lagens spelare.
Det hela slutar med grov utvisning på både Jonte och Venestadskillen.
Matchen går vidare och det är smått irriterat på plan.
Med kvarten kvar gör vi dock 1-0, Matte spelar snyggt fram Ola som ännu snyggare chippar bollen över Venestads duktige målis.
Tyvärr blev inte glädjen långvarig för bara ca 5 minuter senare är det kvitterat.
Chrille försöker boxa bort en boll men får inte riktig träff och vem om inte den jäkla Kristian Johanssen står på rätt plats och lägger in bollen. 
Han har en förmåga att alltid stå rätt den grabben, precis som han har förmågan att falla lätt. ;)
Ett lika slutar det och det får väl anses rättvist tycker jag.

Jag får äran att sätta plusen idag eftersom Kaga var hemma med knäckta revben från senaste B-lagsmatchen, plus att han fått en klassisk manlig förkylning, döden har nog aldrig känts så nära antar jag.

+++ Ola Carlsson

++ Matte Åkesson

+ David Andersson



2 kommentarer:

  1. Hahahahaha! Vilken poet du är! Stå rätt....och falla lätt!

    Det var nog bara du och jag som var lugna på plan. För trötta för att låta käften gå! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja vi e för gamla Johansen.
    Tack för matchen o vi ses kanske nästa år igen.

    SvaraRadera