Winnö IF 2014

Winnö IF 2014

onsdag 29 maj 2013

Stabil vinst!

 Det var inte med dom bästa förutsättningarna vi åkte till Degeberga.
Tre man borta, Ola spelandes med magkatarr och Rado som kom senare. Som om inte det var nog så fick Joel förmodad maginfluensa under uppvärmningen så jag fick ställa mig i mål.
Inte mycket att göra åt, det var bara att spela och göra sitt bästa allihop som var kvar.
Bra gjorde vi det också, vi spelade ett lugnt och fint spel och gav inte Degeberga mycket till chans att ta poäng.
Bägge målen gjordes i första halvlek, 1-0 av Fredde Frank framspelad av Thomas. 
Sen var det ombytta roller på 2-0 målet och det var i ledning vi gick till vilan.
Jag vet inte hur dom andra kände i halvtid men jag var lite smånervös. Jag kände inte mig alls trygg som målvakt, Degeberga hade inte haft ett skott på mål men det kändes som om det kom ett så kunde det gå hursomhelst.

Hemmalaget bytte i halvtid in sin farlige anfallare Daniel "Banne" Nilsson och började trycka på direkt.
Vårt lysande försvar för dagen stoppade dock allt.
Degeberga hade fyra skott på mål under hela matchen, tre utanför och en frispark som var enkelt räddad.
Vi borde sett över hela matchen gjort några mål till men 2-0 räckte till seger idag efter en väl genomförd match av hela laget.

Degeberga har det tufft med bara ett poäng efter åtta omgångar.
Dom är egentligen ett lag som spelar ganska bra fotboll men känns väldigt uddlösa framåt.
Möjligtvis får dom ordning på det och då kan dom nog klättra i tabellen men just nu ser det svårt ut.

Tuff match väntar nu på fredag för oss mot Skepparslöv borta, vad jag hört så spelar dom väldigt hårt, på gränsen till fult så det blir till att slita rejält om vi ska vinna.

Kagas plus:

+++ Thomas Persson, kommer verkligen till sin rätt när han spelar som anfallare.

++ Backlinjen: Robin, Matte, Kalle o Macke F, är i det närmaste hundraprocentiga matchen igenom.

+ Fredrik O, jag får nog den för att jag överraskade mig själv och alla andra genom att inte göra någon dundertabbe som kostade oss matchen. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar